Romania

bp1-buhpd-shutterstock-the-romanian-capital-of-bucharest-is-a-fantastic-place-to-live-as-an-expat

Am ajuns la concluzia ca Bucurestiul are ce oferi cu adevarat. Dincolo de faptul ca toata lumea se plange ca Romania este o tara ingrozitoare care nu ofera absolut niciun fel de oportunitate, ultimii cativa ani din viata mea mi-au dovedit contrariul.

Am realizat ca oamenii reflecta intr-o oarecare masura prorpiul tau comportament. Ceri pretentii si ti se vor cere pretentii, cam asa functioneaza lucrurile aici. Nimeni care nu are nimic va primi totul dintr-o data, mai ales daca nu face nimic in legatura cu asta, mai cu seama cei „plangaciosi”. Spun insa cu mana pe imina: ca tanara bucuresteanca, am avut parte de o multime de experiente care mi-au oferit mai multe sau mai putine, in asa fel incat, cu putina implicare, tot eu am avut de castigat.

Im ultimii ani am avut parte de (in ordine) cursuri de televiziune, voluntariate la primaria capitalei, coordonare in tabere scolare, voluntariate pentru evenimente izolate (precum proiecrul Iubesc al Martei Popescu), voluntariat in Bucurestiul Tinerilor. Toate aceste lucruri (pe langa faptul ca se pun ca experienta de lucru) mi-au oferit posibilitatea de a cunoaste o multime de oameni diversi din zone diverse (precum mari profesori, psihologi, cantareti, fotografi… Sau chiar primarul capitalei. Tin sa mentionez ca toti acesti oameni aici s-au realizat, aici si-au pus cariera pe picioare, nu in strainatate). Consider ca aceasta activitate a mea chiar imi ofera oportunitati. Spre exemplu: eu plec la studii in Anglia. Nu plec din cauza ca nu as consider ca tara mea imi ofera ceea ce am nevoie la modul gener, ci mai degraba ca nu are aria universitara pe care vreau eu sa o studiez intr-atat de dezvoltata pe cat mi-ar placea mie. Oamenii care conduc aceasta tara sunt trecatori, oamenii se schimba, curatandu-se tara de batrani care spun ca noi le facem tara de rusine, cand ei ne-au lasat-o asa.

Bucurestiul este cel care mi-a oferit pana acum cele mai multe experiente, Bucurestiul este casa mea, Bucurestiul este locul pentru care m-am implicat pana acum si pentru care inca o voi face. Imi place sa intalnesc oameni interesati in a cunoaste diverse noi lucruri, imi place cand vad atatia tineri gata sa isi ia in propriile maini viata asa cum este ea, neregretand faptul ca s-au nascut in Bucuresti. La urma urmei, este o tara Europeana, nu Irak sau mai stiu eu ce tara saraca de prin Africa. In loc de blamari, consider ca ar trebui sa fim mandri de locul in care suntem si daca avem vreo nemultumire fata de acest lucru, este timpul sa incetam sa ne plangem si sa deschidem ochii: ne plangem oare doar pentru ca asa ne place noua sau chiar este momentul sa ne implicam astfel incat sa facem o schimbare? Doar nu ne putem astepta ca lumea din jurul nostru sa se schimbe, daca nici macar noi nu o facem…

Aceasta tara are potential si este important observi asta. Daca vreti ca Romania sa fie o tara mai buna, transformati-o! Daca vreti sa plecati, duceti-va! Dar faptul ca lumea pleaca nu inseamna automat ca Romania nu are nimic de oferit. Are, si chiar foarte multe. Uitati-va numai in jur si observati! Si fiti mandri…

Ce parere ai?

