Febra Neagră – Karen Marie Moning

Dacă ar fi să descriu acest roman printr-un cuvânt, acel cuvânt ar fi „haotic”. De ce? Cartea a fost plină de acţiune şi suspans, dar ori personajele sunt ciudat structurate, ori povestea curge pe lângă ei. Într-un fel nu puteau ţine pasul cu povestea. Mac, protagonista, este practic o păpuşă Barbie aruncată într-o lume a monştrilor şi umbrelor care vor să o omoare. Iar ea este pur şi simplu mult prea încăpăţânată ca să poată concepe asemenea grozăvii. Deşi povestea mi se pare într-o foarte mare măsură interesantă deoarece autoarea se leagă de mitologia celtică şi o împleteşte cu propria ei fantezie într-un mod destul de natural, pot să zic numai că rezultatul a fost unul foarte clişeic. Acum, spuneţi-mi voi dacă greşesc: personajul feminin ideal, neştiutoare faţă de existenţa unei întregi rase care trăia printre noi, pe care doar cei ca ea o putea percepe, este devastat când întreaga ei viaţă se întoarce cu susul în jos şi parcă nimic nu mai are sens pentru ea. Dintr-un snobism fantastic, fiţă şi imprudenţă, ajunge să fie nevoită să îşi poarte de grijă… iar la jumătatea romanului, ea continuă încă să nu creadă în ceea ce era evident pentru că se ţinea cu dinţii de vechea ei viaţă. Nu aş spune despre acesta că este un punct slab, dar de aici este senzaţia aceea de total haotism din carte. Cred că s-ar fi potrivit mai bine un personaj stăpân pe sine, care să ştie care îi este „misiunea”, şi să nu fie pur şi simplu o copilă aruncatră într-un avalgam de întâmplări, fară ca ea să nu poată face nimic în privinţa asta. Deci, aş putea spune cu mâna pe inimă: povestea este bestială, personajul principal mi s-a părut oribil.

Ei bineee… cred că i-am năucit puţin pe cei care nu au citit cartea. Ca să vă spun pe scurt, în carte este vorba despre Mac care îşi pierde sora care a plecat in Dublin, Irlanda ca să studieze. Când spun pierdută, mă refer la faptul că a fost ucisă. Mac se duce după sora ei ca să ajute la anchetă şi să o răzbune, dar, în schimb, este aruncată într-o lume despre a cărei existenţă nu ar fi vrut să ştie.

Ar fi mutle de spus despre aceasă carte. Povestea a fost ok, singura mea obiecţie este că a fost parcă lăsată să se dezvolte de la sine. Mi-a plăcut foarte mult faptul că nu a fost nimic de umplutură, şi a fost plină de acţiune alertă. Mi-au plăcut mult ideile care au stat la baza romanului. Mi-a plăcut mult, de asemenea, şi imaginaţia scriitoarei, aruncându-se într-o poveste pe care nu mulţi ar fi avut curajul să o scrie, pentru că ar fi putut fi respinsă, însă nu a fost. Dark fantasy… hmm… okay! Cuvintele acestea mă duc cu gândul la un horror… Şi ce pot zice, până la jumătate măcar, chiar a fost destul de horror. Poate şi mai departe de jumătate… ei bine, am stat trează până la 5 dimineaţa ca să o termin de citit.

O recomand. Deşi are minusurile sale, sunt lucruri minore, iar, per total, chiar o recomand. Daaar… vi-o recomand numai dacă ştiţi engleză ca lumea, pentru că mai urmează şi alte volume care încă nu au fost traduse… Este okay, book depository are transport gratuit😀 Ei bine… Spor la citit!

Ce parere ai?

