Anglia… te invata de magie

Stiti ca majoritatea cartilor bune au autori englezi? Cele mai apreciate carti contemporane vin din Anglia, dar tu te-ai dus vreodata in Anglia pentru a… le observa in realitate? As minti daca eu as spune ca am facut lucrul acesta. Odata ce ai ajuns acolo, nimic nu te mai desparte de peisajul ce iti fura privirile si orice carte ai avea in mana este eclipsata total de ceea ce te inconjoara: atatea lucruri ca ti-ai putea scrie propria carte, inspirata numai de ceea ce vezi in jur.

A vizita o tara straina cand unul dintre parintii tai locuieste acolo este chiar usor. Ignorand faptul ca am vizitat numai in weekend, o sa iau acest lucru doar ca pe un mic si simplu inconvenient. Peisajul si emotiile traite cat timp ma aflam acolo nu se comparau cu nimic altceva. Deoarece nu am vizitat Londra, nu am cum sa va povestesc despre aceasta. Dar va pot spune cate ceva din zonele mai retrase, dar de mii de ori mai uimitoare ca Londra. Sunt multe zone incarcate cu magie transmisa prin peisajul aparte a fiecarui loc. Chester, de exemplu, iti aminteste de orasele medievale fortificate, York imi aminteste de Harry Potter (aleile inguste, descrierile Aleii Diagon ce se potriveste in totalitate cu peisajele Yorkului) si Wales, Tara Galilor, este insasi lacasul dragonilor si locul unde regele Arthur si-a dus vestita sa domnie alaturi de puternicul vrajitor Merlin. Ei, nu chiar, dar acestea erau lucrurile de care peisajul imi amintea.

Sincer, vacanta a fost pentru mine o recreere de la oras. Din poluarea Bucurestiului am ajuns in minunate taramuri in care magia era posibila. Muntii ce rasareau direct din mare iti promiteau adevarul legendelor de mult apuse si iti spuneau despre vremurile trecute folosindu-se numai de soapta adierii. Castele si catedrale, pub-uri functionale inca din anii 1700 (spre fericirea mea, totusi, mancarea nu era chiar atat de veche), muzee si minuni arhitecturale iti vorbeau despre intreaga istorie a Angliei intr-o singura secunda, iar tot ce trebuia tu sa faci era sa fi suficient de deschis la minte cat sa percepi toate aceste mesaje transmise de taramul lui Arthur.

Eu va voi lasa mai jos cateva din pozele din vacanta mea, si, ca sa nu inchei asa in aer, si o melodie veche, dar ce nu va muri niciodata. Rock’n’Roll and nothing more!

2 gânduri despre “Anglia… te invata de magie

Ce parere ai?

