A scrie…

[play la melodia de mai jos!!!]

Iubesc sa scriu, e atat de relaxant, te descarca. Cel putin pe mine ma descarca. Nu este activitatea mea preferata, dar este pe acolo. Imi place sa transpun viata mea reala in fantezie, sa traiesc ALTFEL prin puterea cuvintelor, a imaginatiei. Dintr-o carte poti citi orice vrei, poti trai totul ca si cum ar fi adevarat. ” Cartile sunt felul oamenilor de a avea aripi ca ingerii” spunea odata Andrei Plesu. Adevarat: poti calatori oriunde, poti trai orice. Insa Alexandre Dumas a zis “Închipuirea zboară ca un înger; ea străbate mările unde am trăit naufragii, întunecimile unde ne-am pierdut iluziile, prăpastia unde ne-am îngropat fericirea.” Amandoi aveau dreptate. A citi iti da aripi precum ingerii sa zbori oriunde vrei. Insa imaginatia sta la baza aceasta. Imaginatia, inchipuirea. Ea ne da acces la „prapastia unde ne-am ingropat fericirea”. Nu putem avea acces la acea prapastie din scrierile altora. Insa putem avea din scrierile noastre si ii putem da orice forma dorim. Putem face ORICE, putem sa ne creem propria lume. Putem sa strabatem intunecimiile unde acum zac iluziile noastre. Este ceva absolut incredibil. Ai incercat vreodata sa scrii? Sa scrii cu inima? Pentru mine, a scrie realitate sau fantezie inseamna a-ti transcrie sentimentele pe foaie. Le mentii acolo si nu le uiti niciodata.

Am descoperit aceasta placere, placerea de a scrie inca din clasa intai. Facusem o povestioara despre Zana Maseluta. Pentru mine acea zana, desi nu am crezut niciodata in ea, semnifica inoirea. Cand ceva vechi murea, ceva mai bun si nou ii lua locul. Cu cat treceam prin mai multe, povestile mele evoluau. Insa mereu am iubit la fel de mult sa scriu. Este ceva magic. Creezi din sentimentele tale lumea ta. Si este atat de simplu… Ia in momentul acesta, daca esti liber, stiloul sau pixul in mana. Daca scrii pentru ca iti impui nu mai are nici un efect. Nu, scrie din placere, scrie ce simti, scrie ce iti place, scrie fara sa-ti pese decat de ceea ce ai simtit. Sentimentele, atat cele rele, cat si cele bune, sunt un dar. Simte-le. Transforma-le. Povesteste-le. Nu conteaza daca le scrii sub forma de povestire SF gandindu-te la cerul nesfarsit si atat de adanc de deasupra ta unde totul este posibil. Sau nu conteaza daca vei scrie o povestire de dragoste gandindu-te la felul in care te-ai indragostit. Sau sa scri un horror amintindu-ti cum, cand erai mai mic, iti era frica ca nu cumva un monstru sa iasa de sub pat. Nu conteaza. Important este sa simti. Scrie numai povestea ta, lucrurile prin care ai trecut si retraieste-le, reimagineazati-le dupa felul in care simti. Daca simti ca vrei sa le lasi asa cum sunt, lasa-le asa. Daca vrei sa iti creezi propria ta lume, propriile tale reguli, creaza-le. Nu ai limite. Asa cum intre 1 si 2 se afla alta infinitate de numere, asa ai si tu o infinitate de alegeri intre viata reala si imaginatie. Relaxeaza-te. Nu te gandi la ce scrii, scrie numai. Cand simti ca ai terminat sau ca ti-a pierit relaxarea ridica foaia si citeste. O sa fi surprins. Eu mi-am facut astfel un jurnal. Nu am nimic scris despre mine efectiv acolo. Insa sentimentele pe care le simt cand recitesc insemnarile – asta este important. Inseamna ca le-am trait odata. Inseamna ca odata mi-am imginat povestea scrisa acolo. Inseamna ca ceea ce este acolo ma defineste. Si, in plus, o povestire poate spune mai multe despre o persoana decat poate spune un jurnal obisnuit intreg!

6 gânduri despre “A scrie…

  1. Ai foarte mare dreptate în ceea ce ai spus aici. Și mie îmi place să scriu, îmi place faptul că pot crea o lume doar a mea și că pot să o fac exact așa cum vreau eu🙂 Și chiar e relaxant🙂
    Foarte frumos articolul și modul cum l-ai scris😀

    1. Si, mai mult, iti creezi propriul univers cand simti nevoia de o schimbare sau sa fii singur sau alte lucruri de genu. Functioneaza mereu. Eu una am iesit din stari foarte urate cu ajutorul lui.
      Ma bucur ca iti place.

Ce parere ai?

