Cei trei muschetari – Alexandre Dumas

D’Artagnan este un tanar gentilom venit din Béarn la Paris pentru a-si implini visul de a deveni unul dintre muschetarii regelui Ludovic al XIII-lea. Acesta, pe drum spre Paris, da de o persoana ciudata, cu o cicatrice pe tampla cu care se dueleaza si mai apoi ii fura scrisoarea de recomandare pentru domnul de Tréville, conducatorul muschetarilor.
Cand d’Artagnan ajunge la Paris, el se duce direct la palatul domnului de Tréville unde cere o audienta cu el. Cand acesta iese, nu trec nici cinci minute ca d’Artagnan mai are putin sa fie omorat pe rand de Athos, Portos si Aramis, muschetari vestiti, foarte buni prieteni. Printr-un noroc, acesta scapa de uciderea sa prematura si se imprieteneste cu cei patru. Insa vor da foarte curand de foarte multe necazuri.

Va reusi d’Artagnan sa intre in slujba regelui? Mai mult, va reusi tanarul sa scape de mana atat de lunga a cardinalului care ii vrea raul si sa o ajute pe regina sa… ei bine, veti afla voi ce.

Cartea este exeptionala, impleteste scene de lupta cu unele romantice dand astfel nastere la evenimente neprevazute, spectaculoase si periculoase. Intorsaturile de situatie sunt pretutindeni dand astfel lecturii o aroma incredibila. Eroismul sau neglijenta unora dintre personaje dau cartii un umor propriu. Stilul autorului este simplu dar asta nu inseamna ca povestea nu te poate emotiona pana la lacrimi sau nu te poate face sa razi pana cand ajunge sa te doara stomacul. Dimpotriva, lucrurile se impletesc atat de bine in aceasta carte incat te paote face sa razi de fericire si sa plangi de tristete in acelas timp.

Una peste alta am terminat si cartea asta. A fost, asa cum am mai zis si mai sus dar in alte cuvinte, superba. Merita citita din plin si va garantez ca o veti savura cum nu se poate mai bine.

Pe data viitoare,

Alexa

12 gânduri despre “Cei trei muschetari – Alexandre Dumas

  1. Cei Trei Muschetari este una din cartile mele preferate datorita stilului simplu si totusi atat de personal al autorului. Ma bucur ca ti-a placut si sunt curioasa cum ti se vor parea si continuarile ei, daca le vei citi.

    1. Le voi citi. Recenzia asta se pune numai pentru primul volum, acum sunt cu al doilea volum in brate, o sa-l termin cat de curand🙂. Dar celelalte continuari va trebui intai sa le cumpar :))

  2. Stii ca exista si continuari, nu? E o serie intreaga cu muschetarii si e la fel de captivanta ca prima carte. Si eu le-am citit cand eram mica si le-am adorat, m-as apuca oricand de ele din nou, daca nu m-ar astepta cateva zeci de carti necitite in biblioteca🙂

    1. Stiu ca sunt🙂 Cei trei muschetari, dupa douazeci de ani si vicecontele de B… B-ceva :)) Dar intai va trebui sa le cumpar, apoi o sa ma pun cu burta pe ele si o sa le devorez :))

      1. Dap, acelea sunt🙂 Stiu ca mai era si o carte „Cei 45” sau asa ceva, ar nu stiu daca e tot despre muschetari. Eu tot pe cele pe care le-ai enumerat si tu le stiu. Apropo..le-am vazut prin supermarketuri la raioanele acelea cu carti in editiile de la Adevarul si Jurnalul, cam 8 lei volumul daca imi amintesc bine. Si cred ca se gasesc si pe site-urile sau in librariile lor tot la preturi din acestea mai micute😉

    2. Oliviu Craznic

      @Roxtao: Cei Patruzeci si Cinci face parte dintr-o alta serie, fiind continuare la Regina Margot si la Doamna de Monsoreau. O serie care mie mi-a placut mai mult decat muşchetarii, chiar daca şi muşchetarii au fost super (După douăzeci de ani mi s-a părut cea mai bună din serie, tot aşa cum dincolo prefer Doamna de Monsoreau, una dintre cele mai bune cărţi scrise vreodată). Şi vă mai recomand seriile lui Zevaco, în special cea despre Borgia, dacă vă place genul.

      1. @Oliviu: Multumesc pt lamurire! Regina Margot am citit-o, dar Doamna de Monsoreau nu. Chiar mi s-a facut dor de un roman de genul acesta, cred ca nu am mai citit de mai mult de 10 ani. O sa caut Doamna de Monsoreau si seria mentionata. Multumesc mult pt recomandare!😀

        @Alexa: Am mai lasat un comment cred dar nu stiu ce s-a intamplat si nu a aparut. Daca cumva iti apar amandoua, te rog sa stergi unul dintre ele. Mersi!

      2. Intrasera in SPAM. Scuze, am niste probleme cu wordpressul. De ceva timp imi intra aproape toate comentarile in spam… Este tare enervant😦 Si nu pot dezactiva setarea avand in vedere ca am si foarte multe spamuri reale…

  3. Vaai, stiu, am avut si eu o perioada in care mi se intampla la fel. Si era cu atat mai enervant ca se duceau in spam exact comentariile unor persoane care imi scriau des pe blog, deci nu aveau adrese necunoscute sau ceva de genul..In ultima vreme nu s-a mai intamplat, sper sa nu se repete iar povestea prea curand..Probabil o sa se rezolve si la tine in cateva saptamani..La mine cam atat a durat. Pana atunci..cred ca poti doar sa iti verifici des folderul cu spam. Sau poate ai putea sa trimiti o notificare catre WordPress, dar nu stiu daca raspund la ele sau nu..

Ce parere ai?

