…Şi românii sunt talentaţi

Am observat de ceva timp tot felul de persoane care spun in felul urmator: „Românii nu sunt talentaţi”. Un lucru ciudat este faptul că tocmai persoanele care spuneau acele lucruri erau ele insele români. Mă întreb si astăzi cum se face de este aşa… căci o persoană se recunoaşte pe ea insaşi ca fiind talentată într-un anumit domeniu, fie ea român sau nu. Şi chiar este adevarat, căci fiecare persoană este talentată la ceva, fie că işi dă sau nu seama. De exemplu, unele persoane sunt talentate la blogging, altele la comunicat, altele la scris s.a. Dar este adevărat, unele persoane sunt mai talentate ca altele şi nu am să neg niciodată acest lucru. Însă, cand te pasionează un lucru, felul în care te văd alţii nu mai contează şi, de altfel, nici „nivelul” talentului nu mai are nici o relevanţă căci talentul ramâne, totuşi, un criteriu de evaluare. Când faci ceva ce îţi place, nu mai contează ca alţii te văd sau nu talentat, atâta timp cât iţi place ceea ce faci.

Există totuşi câteva persoane talentate cu adevărat care se dedică trup si suflet placerii lor şi care sunt, pe deasupra, români. Români care merită respectul nostru şi care ar trebui luaţi drept exemplu căci sunt dovadă de perseverenţă. Mă refer, pe lângă scriitorii noştrii talentaţi pe care deja ii ştiţi (Oana Stoica Mujea, Oliviu Crâzic, Ion Luca Caragiale, Dan Doboş, Mihai Eminescu, ş.a.) la Gheorghe Zamfir, Constantin Brâncusi, Aurel Vlaicu, Henri Coanda, Nadia Comăneci, George Enescu, Bogdan Ota şi mulţi alţii.

Dar eu vreau să ştiu de voi. Ce talente aveţi voi? Vă dau tuturor provocarea de a scrie într-un comentariu talentul vostru cel mai mare si de a-ţi recunoaste ţie insuţi că si românii pot fi talentaţi.

Cât scrieţi comentariul, vă las sa ascultaţi o minunată melodie cântată de Gheorghe Zamfir, melodie care pe mine m-a cucerit.

Aici găseşti un articol interesant despre un român talentat : http://www.antena3.ro/life-show/cultura/rabdarea-si-dibacia-au-dezvoltat-multe-talente-iata-opere-de-arta-in-frunze-174581.html

…Şi nu uita să zâmbeşti!

3 gânduri despre “…Şi românii sunt talentaţi

  1. Sincera sa fiu, cred ca si doar laolalta pe o pagina web cu asemenea nume mari din istoria Romaniei, oricine se poate simti insignifiant. Avem atatia oameni de äur si o zic atat la propriu cat si la figurat, incat au ajuns alte natiuni sa se laude cu ei, in timp ce noi ii uitam. Romanii sunt talentati! Romanii au fost primii care au avut un oras iluminat cu gaz lampant! Romanii au avut de curand un campion la Balcaniada de Matematica la gimnaziu! De ce sa nu ne mandrim cu semenii nostri? De ce sa nu le aratam celorlalti ca avem cu ce sa le facem in ciuda „marilor natiuni”? Pentru ca suntem ipocriti si ne roade invidia! Vrem ce au altii si nu constientizam ce avem noi.

    In ceea ce priveste talentul meu, acesta a fost intotdeauna la scris. Nu stiu daca voi fi vreodata destul de buna pentru a si publica ce am scris, dar cred ca este punctul meu forte si sunt mandra de el. Imi place sa scriu, sunt buna la scris si vreau sa cred ca voi deveni si mai buna. Am puterea sa imaginez si asta ma ajuta mult. Poate altii nu sunt de acord cu mine, poate altii urasc ce scriu eu, dar intotdeauna am facut acest lucru pentru mine. Este unul dintre putinele lucruri egoiste pe care le fac si nu am de gand sa il schimb. Cam asta ar fi talentul meu: scrisul.

    1. Sunt de acord cu tine. 100% Talentul meu, din punctul meu de vedere, este tot scrisul. Sunt mandra de ceea ce fac si compun, chiar daca altii nu sunt incantati de munca mea. Ma defineste. Imi place si asta conteaza

  2. Oliviu Craznic

    Niahara, Alexa: Dupa cum spuneam, fiecare scriitor va gasi oameni care sa il adore si oameni care sa trateze dispretuitor ceea ce face. Ideea este sa incercati sa ii gasiti pe acei oameni care sunt incantati de scrierile voastre. Munca scriitorului este, astfel, o cautare continua – cel putin pana in momentul in care devine suficient de cunoscut pt ca acei oameni sa il caute ei pe el.
    Pur si simplu, ca scriitor, trebuie sa cauti sa intri in atentia acelor oameni care vad universul intr-un mod asemanator cu tine.
    Asta trebuie sa faceti si voi. Nu trebuie sa ganditi ca altora nu le place ce scrieti – trebuie sa va intrebati UNDE ii puteti gasi pe cei care v-ar putea aprecia. Si CUM.
    Restul va veni de la sine:). Succes in toate. Si la scris!

Ce parere ai?

