Gandurile Scriitorului – Oliviu Craznic

Salutare, Cititori! Ce mai faceti? Eu si Alexxa All  (http://whatswithallex.blogspot.com) am inceput o noua rubrica numita “Gandurile scriitorului” in care va vom lua legatura cu multi autori indragiti de voi si o sa ii rugam sa ne spuna ceea ce au sa va transmita voua, cititorilor lor, pentru ca noi sa postam aici, pe blogurile noastre, astfel incat voi sa aflati toate gandurile lor legate de voi.

Acum cateva zile luat legatura cu Oliviu Craznic si l-am rugat sa fie el primul. A fost foarte dragut. Ne-a impartasit multumirile si gandurile sale despre cititorii sai pentru ca noi sa le postam astfel incat sa aflati si voi. Pe langa asta, ne-a mai raspuns si la intrebarea “Ce sfat da viitorilor scriitori”. Vreti sa aflati ce a spus?

Intai o sa va prezentam mesajul pentru cititorii si fanii sai:

“Mesaj pentru cititorii mei? Un scriitor există numai prin cititori, iar opera lui trăieşte doar prin aceştia. Un scriitor este, de obicei, legat de cititorii săi prin prietenia cea mai puternică, pentru că este o prietenie bazată pe un respect reciproc la cele mai înalte cote, prin obligaţia de a nu dezamăgi niciodată şi, mai ales, prin loialitate în ambele sensuri. Aşadar iată mesajul meu: CÂT TIMP VOI VĂ AFLAŢI ACOLO, MĂ AFLU ŞI EU AICI. ŞI NIMENI NU NE POATE LUA ASTA. EU I-AM CREAT PE ADRIANNA, ARTHUR, ERMENGAARDE, PHILIP COLD, GIULIANNA SELLINI – DAR DATORITĂ VOUĂ AU RĂMAS VII, DATORITĂ VOUĂ TRĂIESC ÎN CONTINUARE. ŞI VOR TRĂI ATÂT TIMP CÂT VEŢI DORI SĂ ÎI ŢINEŢI ÎN VIAŢĂ. ÎNTRE TIMP, EU NU POT DECÂT SĂ VĂ MULŢUMESC.”

Acum, raspunsul la intrebare.

“Ce sfat dau viitorilor scriitori? Sunt foarte multe sfaturi care pot fi date, fiecare scriitor având stilul său propriu şi metodele sale specifice, strategia sa particulară, atât în ceea ce priveşte scrisul propriu-zis, cât şi publicarea. Esenţial este să citească cât mai mult şi mai variat, şi să scrie permanent, deoarece nimic nu te învaţă mai bine să scrii decât experienţa pe care o dobândeşti pe cont propriu. Să nu se lase niciodată descurajaţi de critici ori de atacuri, să ia ce este bun din ele şi să ignore complet răutăţile – să nu uite că şi cei mai mari scriitori din istorie au avut partea lor de nemulţumiţi care i-au contestat. Arta este subiectivă, un scriitor pe care poate eu îl consider genial, altcineva îl poate considera execrabil, şi invers. Referitor la publicat, în primul rând să scrie corect şi să trimită texte îngrijite, cu diacritice şi cu tot ceea ce trebuie, altfel editorii le vor ignora cu seninătate. În al doilea rând să nu se lase intimidaţi de refuzuri ci să meargă mai departe, până vor găsi pe cineva care crede în ei. Şi niciodată, NICIODATĂ să nu atace munca altora, chiar dacă nu le place – să îşi vadă strict de publicul lor. Poţi evolua doar prin ceea ce faci, nu prin ceea ce strici în grădina altuia.”

 

Dupa mine are perfecta dreptate. Si sunt sigura ca voua, celor care veti participa la concursul de debut literar, va va fi de folos.

Vreau sa ii multumesc acum domnului Oliviu Craznic pentru atentia ce ne-a acordat-o. Este primul autor cu care am luat legatura si trebuie sa recunosc ca eram putin speriata la inceput, dar s-a dovedit a fi foarte dragut cu noi. El ne va tine la curent cu urmatoarele posibile evenimente si cat de curand sa va asteptati si la interviuri!

 

Acum am sa va prezint recenzia cartii “…si la sfarsit a mai ramas cosmarul”. Urmatoarea recenzie este facuta de Dee (http://www.love-for-books.blogspot.ro/) , careia ii multumesc mult deoarece ne-a lasat sa o preluam.

Încă de la început mi-au atras atenţia descrierile frumos realizate, transpuse prin prisma subiectivităţii naratorului. Atmosfera specifică m-a introdus cu totul într-o lume fascinantă în care coşmarul ce avea să urmeze pândeşte din umbră la fiecare pagină.

Atunci când primele semne că ceva nu e în regulă apar şi invitaţii încep să moară, frica şi groaza se jucau pur şi simplu cu mine nepermiţându-mi să dau drumul cărţii din mână. Misterul învăluie lista de suspecţi, eliminându-i pe cei mai mulţi după numeroase scene de teroare. Însă la sfârşit au mai rămas câţiva… şi e aşa de greu să nu te poţi încrede în nimeni!

Dar chiar şi în cele mai grele momente iubirea pe care Arthur i-o poartă Adriannei de Valois îl determină să se gândească de două ori înainte de a acţiona: o dată pentru el şi o dată pentru aleasa inimii sale.

 

„[…] durere pentru care îi mulţumeam lui Dumnezeu în fiecare clipă căci mă oprea să mă gândesc la ea.

Bineînţeles că mă gândeam totuşi… Îmi aminteam buclele blonde şi ochii adânci ca oceanul şi trupul de înger şi rochiţa galbenă.”

„E un însemn… Când o să îl vedeţi, faceţi orice să vă feriţi de el, ca şi de cel care îl poartă.”

 

Cartea aceasta m-a făcut să mă gândesc la faptul că monştrii din trecut nu se pot compara cu vampirii şi nălucile de astăzi. În bestseller-urile contemporane oricine poate descoperi peste noapte că are puteri supranaturale cu care poate schimba lumea, însă altfel stau lucrurile când vine vorba de groaza autentică.

„…şi la sfârşit a mai rămas coşmarul” este singura carte de gen paranormal care m-a speriat în adevăratul sens al cuvântului; cartea în care numeni nu se împrieteneşte cu răul, ci îl înfruntă cu toţii

Aceasta a fost recenzia! Puteti comanda cartea de aici: http://www.edituravremea.ro/…si-la-sfarsit-a-mai-ramas-cosmarul

Vizitati si blogui colegei mele de rebrica: http://whatswithallex.blogspot.com

Pe saptamana viitoare !

2 gânduri despre “Gandurile Scriitorului – Oliviu Craznic

  1. Pingback: S-ar putea sa va intereseze… « Alexa700

Ce parere ai?

