Citate care mi-au ramas in minte

Mai am 80 de pagini si termin Stapanul Inelelor, din pacate (excluzand anexele). O poveste minunata! Nu, mai mult de atat, merita citita din plin! Intelegeti ce spun aici? ABSOLUT SUPERB! Tolkien are un mod atat de profund de a scrie si poti intelege atat de multe din scrierile lui… Are talentul clasicilor si idei atat de fascinante si de uimitoare cum nu va imaginati. Acestea doua rezulta cartea perfecta de care (si nu o sa inteleg niciodata) multi se plang ca este prea complicata. Eu una am inteles-o pe deplin si o iubesc acum mai mult decat Tunele si Harry Potter si, mai ales Endimyon Spring care, printr-un fel sau altul, tot pe locul 1 se mentinea din multe puncte de vedere. Din toate acestea sunt in stare sa citez ceea ce mi-a placut. Iar eu nu am memoria la carti prea lunga. Ei bine, Tolkien (mai exista in lume un nume pe care sa-l rostesc si sa-mi aduca atata fericire? Tolkien ma duce cu gandul la basme – basmele acelea ce sunt adevarate, asemenea Lebedelor si Soldatelului de Plumb… Imi aduce aceeasi fericire ca acele basme cand eram mica. Ma face sa ma simt iar fericita intr-o alta lume.

V-ati intrebat vreodata cum cineva poate retine citate din unele carti, atat de multe? O persoana retine citatele ce-l caracterizeaza, ce-l duce cu gandul la ceva pentru ca in sfarsit a gasit niste cuvinte care sa-i exprime sentimentele. Ati observat vreodata ca unele poezii le retineti mai usor ca pe altele? Acest lucru se datoreaza faptului ca esti insemnat in vreun fel sau altul de ceea ce ai citit si mintea ta reactioneaza ca atare, retinand textul inconstient.

Acum, am cateva citate din stapanul inelelor care chiar imi stau in inima. Uitati-le:

„Durerea nu o va uita, dar nu ii va intuneca mintea ci o va face mai inteleapta”. Aceste cuvinte sunt spuse de Gandalf catre Eowyn cand era in casele tamaduirii, in cartea a 5-a.

„Nu dispretui mila care este darul unei inimi bune, Eowyn!”

„Chiar si cel ce nu poarta sabie, poate fi ranit de una…”

„Asa cum am inceput, asa voi merge inainte. Ajungem la acea muchie unde speranta si disperarea se intrudesc. A ne clatina inseamna a ne prabusi. […] Cu toate astea eu nu poruncesc nimanui. Fiecare sa faca cum crede de cuviinta.”

Cam acestea ar fi. Sunt mai multe, dar nu stau sa le insir.

5 gânduri despre “Citate care mi-au ramas in minte

  1. Elena Io.

    ma bucur ca ai descoperit si tu lumea asta magica.Eu am citit toate cartile lui Tolkien aparute in Romana si iti pot spune ca daca ti-a placut triologia pai stai sa vezi Silmarillion!(povestea se petrece in primul ev al pamantului de mijloc)..sunt niste povesti si legende atat de frumoase.

    1. Tocmai ce am terminat cartea. Sfarsitul este atat de aiurea… vroiam ca Frodo si Sam sa ramana impreuna, mai ales cand Sam era atat de devotat. Oricum, cat pot de curand ma apuc si de Silmarillion si Hobbitul… Daca este vreun autor care sa-mi placa cu adevarat, atunci acesta este. Cum este Copiii lui Hurin?

      1. Copiii lui Hurin dezvolta o poveste foarte frumoasa, dar tragica din Silmarillion. Si mie mi-ar fi placut sa fie altfel sfarsitul, as fi vrut ca Frodo sa-si gaseasca linistea, dar e bine ca la un moment dat ei se intalnesc in Apus.

      2. Mie imi place mult de tot citatul acesta despre Gandalf: “You are our captain and our banner. The Dark Lord has Nine. But we have One, mightier than they: the White Rider. He has passed through the fire and the abyss, and they shall fear him. We will go where he leads.”

      3. Frumos citat. Le-am pus numai pe cele pe care le-am retinut dar asta are ceva special in el, trebuie sa recunosc. Le-ai citit in engleza? Parca mai suna mai… fin in engleza :))

Ce parere ai?

