Ucenicul vraciului de Jesoph Delaney

https://i1.wp.com/urbankid.ro/wp-content/uploads/2010/03/Ucenicul-vraciului-detaliu.jpgVroiam de foarte mult timp sa ma apuc de aceasta carte. Aveam asteptari mari de la ea si, desi a fost mult mai diferita decat ma asteptam, nu am fost dezamagita. Am devorat-o. Are horror, mister, suspsns. Este o carte bine venita pentru cel care vrea sa ramana paralizat de groaza si cu toate astea sa cunoasca o lume noua, absolut diferita de a noastra unde fortele intunecate sunt mult mai mari decat le stim noi in aceasta lume monotona in care traim.

Tom este luat in uceinicie, la varsta de 12 ani, de vraci. Acesta trebuie sa treaca prin multe incercari ingrozitoare pentru a-i dovedi magistrului sau ca merita osteneala. Sunt multe lucruri carora trebuie sa le faca fata, afla multe lucruri si, cum nici un copil nu se poate abtine sa nu isi bage nasul, elibereaza o vrajitoare extrem de rea care se hranea cu sangele sugarilor si care folosea magia oaselor. Va reusi el sa scape de vrajitoarea aceea terorizanta?

Am fost uimita sa aflu cata actiune poate incapea in acele 300 de pagini micute. Atat de multa incat nu-mi venea sa cred. Din pacate, se pare ca va trebui sa fac o anumita pauza in aceasta serie pana mi-o completez. Nu imi place sa astept dupa ce m-am atasat de o serie, pana fac rost de urmatoarele volume… Pana atunci, stapanul viselor 1 si 2, volumul 3 din Stapanul ineleor si povesti neterminate😉 O sa am de lucru in vacanta:))

16 gânduri despre “Ucenicul vraciului de Jesoph Delaney

  1. Da, si mie mi-a placut mult de tot Ucenicul Vraciului. In privinta Povestilor Neterminate, te-as sfatui sa citesti intai Silmarillion si dupa aceea Povestile. Mi se pare ca sunt oarecum mai legate asa, pentru ca Povesti Neterminate se bazeaza mult pe ce a fost publicat deja in Silmarillion si ceva mai putin pe Stapanul Inelelor. Oricum lectura placuta🙂

    1. Hmm..Ideea ta e buna! Cand o sa imi cumpar o sa iau mai intai Silmarillion si apoi Povestile. Crezi ca ar trebui mai intai sa citim astea si apoi serie Stapanul inelelor?:)

      1. Stapanul Inelelor poate fi citit lejer de unul singur chiar fara a citi Hobbitul si Silmarillion inainte pentru ca a fost conceput astfel incat sa fie de sine statator. Ba mai mult in Silmarillion evenimentele din Hobbitul si Stapanul Inelelor sunt prezentate foarte pe scurt in ultimul capitol, cartea axandu-se mai mult pe primele doua evuri. Ba chiar e mai interesant sa citesti Stapanul Inelelor inainte pentru ca ajungi sa iti pui anumite intrebari de genul „De unde vin elfii” si este mai mare trepidatia in suflet cand citesti Silmarillion si afli, cel putin aceasta e parerea mea.

      2. Asa o sa fac. Oricum sunt singurele pe care le detin momentan:)). Vara asta o sa imi cumpar Silmarillion, Povestile si Hobbitul:D. Roverandom si Domnul Bliss au vreo legatura cu hobbitii si elfii si LOTR:)?

      3. Hmm… Scuzati ca ma bag :)) Mie imi lipsesc silmarillion, hobbitul, copiii lui hurin… mai erau cateva, una rara dar nu mai stiu cum se numea. Am vazut-o zilele trecute la carturesti, una subtire rau. Ai vreo idee despre numele ei.

      4. de Copiii lui Hurin am uitat!…E cumva Roverandom?!…S-au era cumva in engleza:-?…Mi’ar placea sa scoata ai nostri toate cartile lui Tolkien legate de LOTR!

      5. Nu era aceasta. Un nume de tinut era, dar editia noastra avea coperta alba, asemanatoare a celei cu Hobbitul
        Da, ar fi tare sa fie scoase toate cu LOTR. Cam cate sunt?

      6. Nu era aceasta. Un nume de tinut era, dar editia noastra avea coperta alba, asemanatoare a celei cu Hobbitul
        Da, ar fi tare sa fie scoase toate cu LOTR. Cam cate sunt?
        Era in romana

      7. Daca e in romana at nu stiu…Eu am vazut hobbitul cu coperta alba si un cerc pe mijloc (eu am lotr cu coperta neagra si cerc)..
        Cartile lui Tolkien sunt multe, dar tot mi-ar placea sa le scoata:D
        Ar fi:
        Hobbitul
        LOTR
        Silmarillion
        Povesti neterminate
        Aventurile lui Tom Bombadil

        O serie cu Istoria pamantului de mijloc:
        1. The book of lost tales – part 1
        2. The book of lost tales – part 2
        3. The lays of beleriand
        4. The shaping of middle earth (the quenta, the ambarkanta and the annals)
        5. The lost road and other writings
        6. The return of the shadow (the history of the lord of the rings – part 1)
        7. The treason of Isengard (the history of the lord of the rings – part 2)
        8. The war of the ring (the history of the lord of the rings – part 3)
        9. Sauron defeated (the history of the lord of the rings – part 4)
        10. Morgoth’s ring (the later silmarillion – part 1: the legends of Aman)
        11. The war of the jewels (the later silmarillion – part 2: the legends of beleriand)
        12. The peoples of middle earth

        Non-Middle Earth Books:
        Roverandom
        Sir Gawain and the Green Knight, Pearl, Sir Orfeo
        Smith of Wootton Major and Farmer Giles of Ham
        Letters from Father Christmas
        The Father Christmas Letters
        Finn and Hengest
        The Monsters and the Critics
        Tree and Leaf

        Other Books
        The Tolkien Reader

        Eu as vrea cele cu Istoria Pamantului de Mijloc:D

      1. Acum ce citesti? Mai bine sa intreb: Ce carte de la CJ mai citesti (sau vrei sa citesti in viitorul fffoarte apropiat)?

      2. Am citit-o. E faina, dar cam simpla…Si vol 2 e fain…Si CJ ne-a lasat in ceata cu restul:))…Gladiatorul si Nopti arabe nu le-au scos..:(

Ce parere ai?

