Atlasul de Smarald de John Stephens

Superb. Atata suspans, atata fantezie, atata umor si atata mister. Nu ii lipseste nimic. Are tot ce ii trebuie unui roman de calitate. Limbaj simplu, fara mesaje ascunse sau altceva si, cu toate astea, incarcata de suspans. Atlasul de smarald este cartea perfecta pentru orice categorie de varsta, de citit oricand simti nevoia de putin suspans. Am iubit cartea asta si sper ca volumul 2 sa vina in curand pentru ca, efectiv, nu mai am rabdare.

Kate, Michael si Emma sunt trei copii, frati, abandonati de parintii lor care, mutandu-se din orfelinat in orfelinat ajung in Cambridge Falls, un orasel fermecat, fara vegetatie, fara copii si lipsit de fericire. Inca din prima zi cand ajung acolo, in Ajunul Craciunului, copiii dau de o carte care ii poate transporta in timp si spatiu. Cand gasesc cartea, se lasa transportati din greseala in trecut, cu 14 ani in urma, tot in Cambridge Falls in momentul in care contesa, o vrajitoare rea, tinea copiii ostatici si pe care ii forta de doi ani incoace sa caute o carte importanta pentru ea. Si, cand se intorc din nou in timpul lor, Kate si Emma isi dau seama ca l-au lasat pe Michael in trecut.

Cum am zis si mai sus, cartea este absolut superba. Incarcata, sin pagina in pagina, totul se desfasoara parca intr-o alta lume. Ceea ce mi-a placut si m-a deranjat deopotriva este felul in care curge. Citeam 10 pagini intr-un timp foarte scurt si aveam senzatia ca am citit numai o pagina, lucru care a facut sa se termine foarte repede. Totusi, felul in care se propaga actiunea, cum ceva minuscul declanseaza ceva mare care declanseaza ceva si mai mare ma face sa vreau sa o recitesc din moment in moment. Si, de fapt, sunt sigura ca am sa o recitesc candva.

O recomand tuturor copiiilor si adultilor si tuturor celor care vor sa isi reaminteasca ce inseamna o familie.

Ps. Nu-i asa ca aceasta coperta este superba? Atatea detalii care arata peisaje si actiune din carte, care, la prima vedere, sunt puse asa numai de design. Absolut superb. Nu mi-a mai placut vreodata o coperta asa cum imi place aceasta!

3 gânduri despre “Atlasul de Smarald de John Stephens

  1. Ma repet: Am cartea, dar n-am citit-o:))…Daca actiunea are loc prin preajma Craciunului inseamna ca imi place…Mereu mi-a placut sa citesc carti in genul…Imi amintesc de momentele cand era vacanta de Craciun in HP:x

Ce parere ai?

