Ce gen de literatura preferati?

Mereu m-am intrebat ce fel de literatura imi place. Am carti preferate care apartin unui anumit gen care nu imi place. Asta nu imi schimba intr-o anumita masura gusturile? Poate ca nu. Totusi, exista atatea povesti, atatea genuri… Clasic, Horror, Fantasy, Urban Fantasy, Fantasy vechi,Romance, Comedy, SF. De povesti nici nu mai zic. Povesti cu vrajitori, pirati, oameni saraci, oameni bogati, povesti din alte lumi (stapanul inelelor, cronicile lumii de margine), elfi, orci, vraci si alte creaturi, povesti cu extraterestrii, povesti cu animale, cu circari, cu calatorii in timp, cu… ati inteles ideea. Si ce imi place mie cel mai mult, totusi? Fantasy cu Pirati? Fantasy cu calatorii in timp? Nu ma pot hotari. Ce gen de extraterestrii din cariile SF imi plac cand sunt atat de multe carti? Cum sa te poti hotari cu atatea carti, atatea imagini diferite, atata imaginatie a altor persoane, sute de persoane din intreaga lume cu vietile lor diferite si sursele lor de inspiratie care rareori se repeta. Drept pentru care, cum ti-ai putea da seama care este genul tau preferat daca, dintr-un anumit gen nu ai citit decat cateva carti din sute, carti care s-ar putea sa nu fie atat de bune? Daca iti alegi genul preferat dupa o singura carte care iti place foarte mult, atunci iti place genul cartii sau actiunea?

Mie imi plac cartile pentru ceea ce sunt, pentru povestile pe care le povestesc, pentru faptul ca prezinta o parte din lumea in care „traieste” un anumit autor.

Tu ce parere ai? Care este genul tau preferat? Dar cartea?

4 gânduri despre “Ce gen de literatura preferati?

  1. Simona Husaru

    De acord cu cuddleweather! Insa in ultima vreme am avut atractie spre fantasy,romance si clasic. Totul depinde si de starea cititorului. Sunt momente cand poti citi o carte superba care sa nu iti placa din cauza faptului ca e citita intr-un moment nepotrivit.
    Cartea mea preferata… seria mea preferata defapt este Harry Potter😀 Nu cred ca o poate egala vreo alta serie!

  2. Cred ca nu am un gen anume pe care prefer sa il citesc. Am citit o gama variata de genuri literare si atat timp cat povestea m-a atras nu am dat inapoi fiindca era un gen anume. Pot spune ca inclin spre romance-uri de orice fel🙂

Ce parere ai?

