Recenzie Stapanul Inelelor – Fratia inelului de J.R.R. Tolkien

Pur si simplu am ajuns fana acestei trilogii desi nu sunt decat la volumul 2. Lumea zice „prea multe descrieri”,”prea complicata”, „prea multe istorisiri” sau „prea multe abateri de la povste fara nici un rost”. Ba deloc! Trebuie citita cu rabdare caci altfel isi pierde farmecul. Da, intr-adevar, sunt descrieri, nu lipsesc si se intalnesc mai des ca in alte carti, dar nu sunt atat de multe incat sa ma faca sa nu termin cartea. Pe langa asta descrierile isi au si ele rostul lor. Cum ti-ai imagina Lothlorien-ul sau Valceaua despicata daca nu ai avea ceva mai multe descrieri? Ar suna cam asa: Un loc foarte frumos populat de elfi. Pai nu asa merge treaba. Luand ca exemplu numai Lothlorien-ul, cu ajutorul descrierilor m-am indragostit (nu glumesc catusi de putin!) de acel loc. Daca n-ar fi ele, care ar mai fi farmecul? Tolkien avea o imagine absolut minunata in minte si a incerat sa o transpuna cat putea mai bine pe hartie. Cartea e construita perfect si sper ca nu sunt singura care gandeste asa. Cei care nu ati citit-o pana acum, dar ati vazt filmele, daca nu vreti sa cititi cartea tot ce am sa va spun este ca nu stiti ce pierdeti.

La ce-a de-a 111-a aniversare a lui, Bilbo se face nevazut. Dispare, pur si simplu dispare. Dar, inainte sa plece in lume, ii lasa lui Frodo, un hobbit la care tine foarte mult, un inel misterios. Nu trece mult timp pana sa afle de originea inelului si de pericolul pe care trebuie sa il infrunte numai purtandu-l asupra lui. Inelul este acel 1, inelul Seniorului Intunecimii insusi.

„Trei inele pentru Regii Elfilor cei de sub soare,

Sapte pentru ei, Stapanii Gnomilor din sali de stanca

Noua, Oamenilor care stiu ca-n lumea lor se moare

Unul pentru Senioru-Intunecimii fie inca,

Unde-s umbre-n tinutul Mordor, ca sa le gaseasca

Si pe toate sa le-adune un inel, si altu nime,

Sa le ferece pe toate, astfel sa le stapaneasca,

Unde-s umbrele-n tinutul Mordor, in intunecime”

Cu multi ani in urma a fost razboi. Nu peste mult timp se va anunta din nou razboi, tot din cauza inelului. Frodo alaturi de loialul sau slujitor, Sam si Pippin si Merry porneste in cautarea unui loc in care sa duca inelul in siguranta. Dar nu peste mult timp afla ca tot el, Frodo Baggins alaturi de alte 8 persoane (Gandalf, Gimli, Legolas, Merry, Pippin, Aragorn, Boromir, Sam) alcatuind fratia inelului va trebui sa se duca pana la muntele de foc, sa distruga inelul.

Pe cei noua calatori ii asteapta o aventura plina de peripetii, cu forte malefice pe care nici ei nu le inteleg pe urmele lor, dar si cu bucurii si dureri laolalta.

Am mai spus ca aceasta carte este minunata? Nu conteaza, pot sa o spun din nou. Mi-au ramas peisaje in minte pe care nu le voi uita niciodata, fapte eroice, cantece si multe altele. O recomand o

ricui are ceva timp liber sa se poata bucura de ea. Merita din plin!

20 de gânduri despre “Recenzie Stapanul Inelelor – Fratia inelului de J.R.R. Tolkien

1. Nu-mi vine sa cred ca ai citit-o asa repede:D…Eu am incercat-o acum 7 ani :O si am reusit sa incep si cel de-al doilea capitol din volumul 1:D…La vara trebuie sa o citesc!

1. am citit pana la jumatatea cartii dar lipsa de timp m-a fortat sa o las. Deci, practic, de cand a inceput vacanta am citit numai jumatate de carte ( plus, minus inca un sfert din volumul doi). Incearca sa o citesti. Te prinde pe masura ce inaintezi in carte, nu de la inceput

2. Yey! Asteptam aceasta recenzie. Cat ma bucur ca ti-a placut. Eu sunt fan Stapanul Inelelor inca de cand am citit-o prima data acum 9 ani sau ceva de genul. Si da, ai dreptata chiar nu iti poti imagina Lorienul sau Imlandris fara descrierile lui Tolkien😀 O mica corectie o sa fac si sper sa nu te superi pe mine: este a o suta unsprezecea aniversare nu a unsprezecea.

3. StephenieNyx

Am citit cartea pe la 12 ani; desi la varsta aceea nu aveam experienta la cartile de peste 500 de pagini, am fost fermecata de ea. Au urmat si celelalte doua volume, care mi-au placut la fel de mult. Iubesc descrierile lui Tolkien, cu ajutorul lor ma pot pierde printre paginile volumului si imi pot imagina cu usurinta ca sunt Arwen si il astept pe Aragorn intr-o minunata padure din Rivendell.

4. Deci acum cand ma uit nu imi vine sa cred ca vad atata LOTR:)…Adica tot dau pagina in jos si nu se mai termina LOTR… Fiind obisnuit cu leda, leda, leda peste tot zic wow!! Chiar imi place:X:X (mai ales ca e LOTR). Astept recenzia la 2!:D

1. Vine in cateva zile🙂. Da, si eu m-am saturat sa vad numai Leda. E o editura buna, dar prea axata pe urban fantasy. Las ca o sa fie plin si de LOTR, si de HP si mai multe de pe la cj. Nu dureaza mult si unii dintre cititorii blogului (aceia care se dau dupa concursuri in special) o sa aiba o surpriza neplacuta cand o perioada Leda va disparea de prin peisaj. Oricum, deocamdata nu dar pana in iunie…

1. Acum vreo 2-3 ani triumfa CJ, acum e leda, dar va trece si ea:D…ma intreb ce va urma:-?…poate nemira cu multe carti gen cantec de gheata si foc, stapanul inelelor…

2. Revine genul fantasyului vechi, iti zic eu. Drepturile la Stapanu Inelelor sunt luate de Rao. Si nu cred ca nemira. Ea mai are de asteptat ceva. Nemira triumfa pe piata de carte pe la sfarsitul anilor 90, inceputul lui 2000 cu seriii precum Dune, din cate am inteles si a mai avut o perioada buna cand a scos cantec de gheata si foc editia aia veche , necartonata. Probabil RAO urmata de Litera care vad ca prinde „viteza”.

3. Eu sunt sigur ca nemira se va „ridica” in curand. Acuma serios, cititorii adevarati sunt cei carora le plac toate genurile. Copilasii Leda citesc doar cat e LEDA, daca nu e LEDA au plecat si nu o sa mai auziti de ei…Nemira, e cea mai veche editura din targetul tinerilor cititori si in targetul celor mai in varsta.N-am vazut pana acu doar 1 cititor mai batran de 20 de ani care sa citeasca LEDA. Dar oare de ce? Pentru ca s-au saturat. Ne-am saturat toti.Dar nu putem sa facem nimic.😉

4. P.S: Cu siguranta cartile care au fantasy vechi sunt cele mai bune. Adica nu vreau sa vad niste „parasute”, carora le pui o rochie si uite o aparut elfu’ !

5. E extraordinară, sunt absolut de acord cu tot ce ai scris tu acolo🙂

Apropo, dacă e cineva care n-a citit trilogia și vrea să o citească, eu vă recomand mai întâi să citiți „Hobbitul”, preludiul „Stăpânului Inelelor”.🙂