Recenzie – Elixirul Vietii

WOW! Cel mai potrivit cuvant pentru aceasta carte este WOW! E placut sa mai ies uneori din tipare. Iar aceasta carte este exact ceea ce aveam nevoie. Aceasta carte a avut cu adevarat suspans. Chiar nu am putut sa o las din mana.

Konrad si fratele sau geaman, Viktor, gasesc un pasaj secret care duce la Biblioteca Intunecata, o biblioteca sub pamant, plina de carti de alchimie. Si, cand gasesc o carte in care scrie reteta Elixirului Vietii incepe aventura.

Konrad, la o zi dupa gasirea bibliotecii intunecate, cade grav bolnav. La un pas de moarte trebuie sa se lupte cu febra mare, lesinuri si tot felul de alte chinuri. Vazand asta, Viktor, impreuna cu Elisabeth, o verisoara departata si Henri, un bun prieten incep sa caute pe cineva care sa le traduca reteta din Alfabetul Magilor. O singura traducere mai exista si o singura persoana care ii poate ajuta sa salveze viata fratelui lui Viktor. Julius Polidori, alchimistul, este de acord sa ii ajute cu traducerea si sa le dea indicatii unde pot gasi ingredientele. Trei ingrediente care, pentru a le gasi sau obtine cei trei isi pun mereu viata in pericol. Si, pe langa asta, Viktor afla de iubirea dintre Konrad si Elisabeth. Si isi da seama si de iubirea lui pentru ea. Va reusi Viktor sa isi salveze fratele de la moarte?

Doamne, cat de greu imi e sa nu spun si sfarsitul. Legat de sfarsit nici nu stiu daca s-a terminat ingrozitor de trist sau plina de suspans. Iar traducerea e absolut minunata. Chiar se simte. Spre deosebire de alte carti (nu toate) aici simt cuvintele. Iar amestecul dintre Horror si (putin dar palpabil) Romance rezulta un suspans incredibil.

Personajele sunt ceva mai diferite de cele din celelalte carti. Daca as fi pusa sa aleg nu m-as putea decide intre Viktor si Konrad… Ba nu, mint, Viktor cu siguranta. Povestea este povestita din punctul de vedere a lui Viktor, baiatul rau al cartii. El traieste mereu in umbra fratelui sau geaman, Konrad, care e mereu mai bun la toate: scrima, greaca, latina, etc. Konrad a reusit prin bunatatea lui sa castige inima lui Elisabeth. Dar Viktor e pasional, curajos si risca pentru ceea ce iubeste si scopurile sale. Ba, mai mult, e in stare sa isi dea si o parte a corpului pentru o persoana la care tine (intelegeti aluzia cand cititi cartea). Elisabeth e genul de fata frumoasa, grijulie caruia ii place sa conduca, totusi. Dintre toti, ea e singura care crede in Dumnezeu. Henri e un baiat loial, curajos si cu „inima de leu, dar si inima de poet”. M-am atasat foarte rapid de acest personaj.

Citate:

„- Daca va tebui sa depun marturie la tribunal, n-am de gand sa mint.

-Viktor, a spus mama, nu fi caraghios!

Nu m-am infiorat sub privirea tatei. Propria-mi voce mi se parea straine, puternica si calma.

-N-o sa pomenescde Henri sau Elisabeth. Dar nici n-am sa jur stramb. Am ajutat la creearea elixirului vietii cu sudoarea si carnea si sangele meu, si i l-am administrat propriului meu frate. Si l-am vindecat. Daca trebuie sa fiu intemnitat pentru asta, asa sa fie!”

„Mi-am promis ca o sa-mi revad fratele – chiar daca pentru a-l aduce inapoi era nevoie sa descopar toate principiile secrete de pe acest pamant.”

7 gânduri despre “Recenzie – Elixirul Vietii

  1. Simona Husaru

    Am primit si eu cartea de curand dar nu am avut timp decat sa citesc cateva pagini si mi-a placut ceea ce vad!😀 Abia astept sa o citesc.
    Frumoasa recenzia! Chiar cred ca se merita sa o citesc😀

Ce parere ai?

