Recenzie – Jurnalul Unui Pusti

Aceasta carte a fost o lectura simpla si amuzanta. Are exact aspectul unui jurnal, cu randuri, desene amuzante si pareri personale. Nu exista suspans sau cine stie ce actiune. E doar viata unui pusti vazuta din unghiul acestuia. Dar e foarte comic.

Viata lui Greg e oribila si nimeni, absolut nimeni, nu vrea sa inteleaga asta! Parintii nu ma lasa sa te joc la calculator, fratele meu mai mare ma batjocoreste iar fratele mai mic poate fii atat de enervat… Iar cand prietenul si familia te fac de ras in fata popularilor si fetelor (fetele frumoase, adica) ai intelege si tu! Dar, din fericire, intr-o buna zi o sa fiu celebru! Acum insa sunt prins in scoala generala cu niste fraieri. Si ca tot veni vorba de asta… clasele ar trebui sa fie dupa inaltime, nu dupa varsta. Totusi, in cazul unor copii ar fi mereu in clasa intai. Dar asta nu e treaba mea. In orice caz, batausii ar trebui dati in judecata. Iar tocilarii… eh, n-ai ce sa le faci.

Sinopsis:

Primul titlu din seria Jurnalul unui puşti, prin care autorul american Jeff Kinney şi-a făcut un senzaţional debut pe piaţa editorială internaţională, a rămas, timp de 89 de săptămâni, cea mai bine vândută carte din prestigioasa listă de literatură pentru copii a celor de la The New York Times. Doar doi autori în afară de Kinney au avut, într-un an, mai mult de un titlu în lista celor mai bine vândute 25 de cărţi ale cotidianului american: Barack Obama şi Stephanie Meyer. Peste 11 milioane de exemplare ale aventurilor în benzi desenate prin care trece protagonistul Gregory „Greg” Heffley circulă acum în bibliotecile copiilor din toată lumea. În martie 2010 a fost lansat în cinematografele americane lungmetrajul animat realizat de 20th Century Fox după Jurnalul unui puşti, filmul bucurându-se de un mare succes şi fiind programat să ajungă în curând şi pe marile ecrane din România.
Cei mici, care nu se dau, de cele mai multe ori, în vânt după „sportul” lecturii, s-au îngrămădit nu doar la citit, ci şi la recenzii: mulţi dintre cei care au empatizat cu ingeniosul personaj s-au înregistrat povestind şi ridicând în slăvi cărţile lui Kinney, postându-şi filmuleţele pe YouTube. În reţelele sociale precum Facebook, au apărut ca ciupercile după ploaie grupuri de fani ai seriei Jurnalul unui puşti, iar în căsuţa de email a autorului au ajuns până acum peste 60.000 de mailuri de la micii cititori, care doreau fie să-l felicite, fie să ştie mai multe despre bucătăria internă a cărţii lor preferate.
În primul volum al seriei care a făcut ravagii în rândurile pieţei editoriale pentru copii, protagonistul, Greg Heffley, elev de şcoală generală, are de înfruntat mai toate problemele specifice vârstei: popularitatea în faţa colegilor, eternele fâstâciri în faţa fetelor, pofta de joc mult mai mare decât pofta de lecţii. Plină de umor şi de poante presărate la fiecare rând, desenată impecabil şi perfect potrivită universului puştilor, ediţia românească a Jurnalului unui puşti, aflată deja la al doila tiraj, îi va convinge până şi pe cei mai leneşi copii că lectura nu este deloc o activitate plictisitoare.

11 gânduri despre “Recenzie – Jurnalul Unui Pusti