Fior de Maggie Stiefvater

In primul rand vreau sa multumesc librariei online Libris care mi-a oferit aceasta minunata si de nedescris carte. A fost uimitoare si nu exagerez. Nu exista destule cuvinte care sa descrie cartea ca „frumoasa” sau „extraordinara” pentru ca e mult mai mult decat atat. Nu pot zice decat ca m-au trecut fiori de placere in timp ce citeam.

Grace fusese cu cativa ani in urma atacata de lupi. Ar fi murit daca lupul ei nu o salva. Trecusera sase ani in care ea tot incerca sa se apropie de lupul care o salvase observandu-l in fiecare iarna. Totusi, dupa ce un tip care invata la acelasi liceu cu ea este atacat de lupi, viata acestora este pusa in pericol cand un grup de vanatori se avanta in padure sa ii extermine. Cand lupul ei este ranit, el se duce direct la Grace dar… intr-o alta forma. Se transformase intr-un om dar din fericire Grace l-a recunoscut dupa ochii lui galbeni, inconfundabili. Dupa ce rana i se vindeca – cam in 15 minute – Grace incepe sa puna intrebari. Afla multe secrete infioratoare dar afla si faptul ca o iubeste. Si asa incepe totul.

Povestea m-a tinut in suspans chiar de la prima pagina pana la ultima, incepand in stil mare si terminandu-se tot asa. Echilibrul perfect dintre suspans si romantism te emotioneaza pe tot parcursul ei. E una din putinele carti care a reusit sa ma faca sa plang, sa rad, sa ma ingrijorez si sa iubesc odata cu personajele. Alt aspect al cartii care mi-a placut foarte mult este ca povestea este vazuta din perspeciva a doua personaje: Sam, lupul, si Grace, dand astfel mai multa placere lecturii. De asemenea, la inceputul fiecarui capitol este scrisa si temperatura din simplul motiv ca un varcolac se transforma in lup numai daca este frig. Fior e o carte minunata care acum chiar se afla pe primul loc in lista cartilor mele preferate.

Si, pentru sfarsit, o poezie care sa reprezinte cartea, scrisa de Rainer Maria Rilke, poetul preferat al lui Sam :

Acele biete vorbe, oarecare,

obscure şi flamande, le iubesc.

Din sarbatoarea mea le dau culoare,

atunci se-nsenineaza şi zambesc.

Faptura lor, cu teama ferecata,

se innoieşte-n ochii tuturor;

nu au mai mers in cantec niciodata

şi-acum imi intra-n stihuri c-un fior.

13 gânduri despre “Fior de Maggie Stiefvater

  1. Dana Alexandra

    ieri am luat cartea de la colega mea -care e autoarea acestei regenzi- iar la inceput nu am vrut s-o citesc (mare greseala)..aseara nu am am putut sa ma opresc din citit XD….chiar va sugerez cu mare drag sa citit aceasta care,este foarte uimitoare si te tine in suspans

    1. Ma bucur foarte mult ca-ti place! Ti-am zis de ea si la ziua ta dar ai uitat de atunci. Chiar si atunci ai zis ca vrei sa o citesti fiindca ar fi pe gustul tau. Ma bucur foarte mult ca-ti place. Si sper sa nu te lasi de ea pe la mijlocul cartii asa cum ai facut cu „Piratica” fiindca ar fi o pierdere. Spor la citit si la desenat😉

Ce parere ai?

