Tronul de jad de Naomi Novik

China isi vrea dragonul inapoi. Temeraire, clestul capturat de William Laurence de pe o fregata franceza nu vrea sa-si parseasca stapanul sau sa-l supuna unui pericol. Avand in vedere ca variantele sunt ori spanzurarea, ori parasirea dragonului, Laurence este foarte incurcat. Totusi, datorita lui Temeraire, chinezii se pun de-acord sa-l ia pe Laurence pana in China cu transportorul de dragoni. Drumul este lung, de 7 luni, si nu este lipsit de peripetii. Razboiul cu francezii ii pun in pericol cand, dand de o flota franceza, sunt aproape omorati si corabia scufundata. Monstrii marini sunt si ei o problema. Dar cel mai important este ca cineva vrea sa-l asasineze pe Laurence si intreg echipajul lui Temeraire. Nimeni nu stie cine vrea asta sau de ce. Si, o problema la fel de importanta pentru echipajul lui Temeraire este daca vor reusi sa-si pastraze dragonul.
Nu stiu ce-mi place la aceata carte, dar cert e ca ceva imi place. Avand in vedere ca niciodata nu m-am impacat cu istoria, un roman a carui actiune se petrece pin anii 1800, in mijlocul razboiului englez-francez, nu credeam ca-mi va place deloc. Dar m-am inselat. Ideeile sunt destul de dezvoltate (se putea mai bine), dar sunt destul de complicate si asta compenseaza. Cred ca ceea ce imi place atat de mult este imprfevizibilitatea romanului. Niciodata nu stii la ce sa te astepti. Iar sfarsitul e absolut bestial. Nu pot sa zic care carte este mai buna, prima (Dragonul maiestatii sale) sau a doua fiindca prima am citit-o acum circa un an si nu prea mai tin minte decat ca Laurence a capturat un dragon si a avut o mare surpriza cand a aflat ce rar e. Si cateva detalii legate de razboi. Dar pot sa zic ca mi-au placut extrem de mult. E o poveste ceva mai diferita de celelalte. Dar e si foarte interesanta.

 

Titlu: Temeraire. Tronul de jad

Titlu original:Temeraire. The throne of jade

Autor:Naomi Novik

Editura: Nemira

Pret:57,90

Pret redus: 28,95

2 gânduri despre “Tronul de jad de Naomi Novik

  1. Sincer, nici eu nu ma impac prea bine cu istoria:), dar cred ca imi va placea seria…Cel putin din descrieri imi place.
    Insa cum volumul 1 e cam marisor, il las pe vara…[deja la cate carti am lasat pe vara ma intreb cand am timp sa le citesc:))]

Ce parere ai?

